Ppaziņojums par konkursu pasažieru vilcienu iegādei.
Latvijas Dzelzceļnieku un satiksmes nozares arodbiedrība (LDzSA) konsekventi iestājas par dzelzceļa pasažieru pārvadājumu saglabāšanu un attīstīšanu.
LDzSA ar gandarījumu atzīmē, ka jautājums par nepieciešamību atjaunot dzelzceļa pasažieru pārvadājumu ritošo sastāvu ir ticis aktualizēts un ir uzsākta reāla darbība, lai veiktu fiziski un morāli novecojušo pasažieru pārvadājumos izmantotā ritošā sastāva nomaiņu. Šī jautājuma risināšanai LDzSA neatlaidīgi pievērsa gan sabiedrības, gan politiķu, gan uzņēmēju un darba devēju uzmanību.
Pēc Arodbiedrības rīcībā esošās informācijas ir pienācis pēdējais brīdis iegādāties jaunus, mūsdienīgus vilcienus, kas uzlabotu sniegto pakalpojumu kvalitāti un uzlabotu darba apstākļus vilciena apkalpojošajam personālam, jo a/s “Pasažieru vilciens” rīcībā esošais ritošais sastāvs tehnisku iemeslu dēļ jau pavisam drīz var kļūt nelietojams.
Ja ritošā sastāva nomaiņa netiks veikta tuvākajā laikā, nebūs iespējams garantēt drošus pasažieru pārvadājumus, kā arī tiks apdraudēta dzelzceļa piepilsētas un vietējo pasažieru pārvadājumu veikšana kā tāda.
Apzinoties, ka šobrīd šo jautājumu nevar atrisināt bez vilcienu būves pasaules vadošo uzņēmumu līdzdalības, Arodbiedrība uzskata, ka konkursa atlasē jāvērtē ne tikai cena, bet arī iegādājamo elektrovilcienu un dīzeļvilcienu drošības garantijas, remonta un uzturēšanas izmaksas, kā arī kvalitatīvas remontbāzes pieejamība.
Arodbiedrība, aicina atbildīgās personas pieņemot lēmumu par šo jautājumu ņemt vērā šādus apsvērumus:
1. Jauniem vilcieniem ir jāatbilst augstākajām drošības prasībām un tiem ir nepieciešama atbilstoša uzturēšana, tehniskā apkope un serviss, ko pēc mūsu domām var nodrošināt Latvijā, izmantojot esošās ritošā sastāva ražošanas un remonta jaudas. Tas dotu iespēju ne tikai saglabāt, bet arī palielināt darba vietas dzelzceļa nozarē.
2. Publiskajā iepirkumā par jaunu ritošo sastāvu iegādi nepieciešams paredzēt starptautisko partneru atbildību par ritošā sastāva kvalitāti, rūpnīcu garantijām un efektīvas ekspluatācijas nodrošināšanu ne zemāku kā tas ir realizēts Eiropas attīstītajās valstīs.
3. Vilcienu izbūves tehniskās dokumentācijas saskaņošanas gaitā jautājumos, kas tieši skar lokomotīvju brigāžu darba apstākļus, jānodrošina konsultācijas ar vilcienu lokomotīvju brigāžu pārstāvjiem.
Arodbiedrība cer, ka likumīga konkursa rezultātā pasažieri saņems iespēju ērti un droši pārvietoties valsts robežās ar jauniem un moderni aprīkotiem vilcieniem, kurus apkalpos Latvijā strādājošie.