Politiskā reklāma medijos

01 / 02 / 2011
Share 'Politiskā reklāma medijos' on Draugiem Share 'Politiskā reklāma medijos' on Facebook Share 'Politiskā reklāma medijos' on Google+ Share 'Politiskā reklāma medijos' on LinkedIn Share 'Politiskā reklāma medijos' on LiveJournal Share 'Politiskā reklāma medijos' on Pinterest Share 'Politiskā reklāma medijos' on Tumblr Share 'Politiskā reklāma medijos' on Twitter Share 'Politiskā reklāma medijos' on Wordpress Share 'Politiskā reklāma medijos' on Email

Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas deputāti otrdien, 1.februārī, diskutējot par sabiedriskās politikas centra „Providus” ieteikumiem partiju finanšu un priekšvēlēšanu aģitācijas regulējuma uzlabošanai, skeptiski vērtēja vienu no ierosinājumiem, kas paredz aizliegt politiskās reklāmas.

Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas priekšsēdētājs Vitauts Staņa šodien uzsvēra, ka jebkurš aizliegums rada tikai problēmas, un rosināja domāt par to, kā sakārtot un uzlabot pašreizējo aģitācijas regulējumu, nevis to sarežģīt, aizliedzot reklāmu medijos vispār. „Visiem iesaistītajiem medijiem, arī internetam, jābūt vienādiem, godīgiem un taisnīgiem spēles nosacījumiem,” sacīja V.Staņa.

Komisijas sekretāre Lolita Čigāne sēdē uzsvēra, ka „nevar visus medijus sajaukt kopā, jo, piemēram, interneta vide ir atšķirīga un grūti kontrolējama, salīdzinājumā ar raidorganizācijām, kas par maksu izmanto frekvences un kurām ir plašāka auditorija”.

Sēdē deputāti pauda viedokli, ka reklāmas aizliegums neko nedos un ka tādējādi, iespējams, palielinātos slēptās reklāmas apjomi, ko neviens nevarēs ne izkontrolēt, ne pierādīt.

Apspriežot ierosinājumu, komisijas sēdē arī Latvijas Preses izdevēju asociācijas izpilddirektors Guntars Līcis un Latvijas Raidorganizāciju asociācijas izpilddirektore Gunta Līdaka norādīja, ka politisko reklāmu aizliegums savu mērķi – ierobežot naudas plūsmu reklāmās – nesasniegs. Rezultātā plašsaziņas līdzekļi izlems reģistrēties ārvalstīs, pieaugs slēptā reklāma un tiks kropļots reklāmas tirgus, kas ir būtisks mediju peļņas avots.

Arī Nacionālās elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomes jurists Andris Ķēniņš deputātiem uzsvēra, ka jārunā ir par priekšvēlēšanu aģitācijas sistēmas sakārtošanu kopumā, ierobežojumus attiecinot ne tikai uz medijiem, bet arī uz citiem tirgus dalībniekiem, piemēram, interneta vidi.

Vēl šajā kategorijā:

Tags: , , ,

Leave a Reply


Sociāldemokrāti Latvijā, Eiropā, pasaulē

Portāls Kreisie.LV nesaņem finansējumu no politiskajām partijām un nepārstāv tās publiskajā telpā.


  draugiem    maillist  maillist

Viedoklis PRET solidaritātes nodokli

Kreisie Vs. Labējie